1 - De 9 woorden e-mail
E-mail outreach is een van de meest effectieve methoden om nieuwe consumenten aan te trekken. Maar, wat moet je in je bericht schrijven? Met deze 9-woorden formule, “Ik las jouw artikel en wilde contact met je opnemen,” houd het kort en krachtig. Deze openingsopmerking schept vanaf het begin een persoonlijke band en geeft je ook een goede plaats om een gesprek te beginnen dat kan leiden tot een langdurige zakenrelatie. Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer manieren om een effectieve e-mail te schrijven.
2 - De droomklant e-mail
Een andere uitstekende strategie om nieuwe consumenten te vinden is door je ideale klanten te benaderen. Dit zijn de klanten met wie je echt wilt werken, degenen die een fantastische pasvorm zouden zijn voor jouw producten of diensten. Maak een lijst van jouw ideale klanten en contacteer hen via een persoonlijke e-mail. Leg uit waarom u denkt dat zij goed bij uw bedrijf zouden passen en bied aan alle vragen te beantwoorden die zij hebben als zij contact met u opnemen. U zult een aanzienlijk betere kans hebben om prospects te vinden die goed bij jouw bedrijf passen als u zich van meet af aan op jouw droomklanten richt.
Tip: Om de lijst van jouw ideale klant te maken vraag jezelf eerst af: Met wie wil ik samenwerken? Mocht ik de opdracht binnenhalen, hebben we genoeg resources om het uit te voeren? Wat zijn klanten die we absoluut niet willen binnen halen?
3 - De grote vis strategie
Tenslotte, wees niet bang om achter de grote vissen aan te gaan – de bedrijven die onbereikbaar lijken. Deze bedrijven lijken misschien buiten je bereik te liggen, maar het kan geen kwaad om het te proberen. Begin met het onderzoeken van het bedrijf en zijn specifieke eisen, en stuur ze dan een voorstel op maat waarin je aangeeft hoe je hen kunt helpen hun doelstellingen te bereiken.
Soms wanneer je de zogenaamde grote vis volgt komen de kansen vanzelf, regelmatig geven ze zelf aan dat ze op zoek zijn naar een specifieke skill. Je zou zomaar een grote klant kunnen binnenhalen als je het probeert!
Conclusie
Als je op zoek bent naar klanten die bij jouw bedrijf passen, hoef je niet verder te zoeken dan netwerken. Het kan echter een uitdaging zijn om te begrijpen waar je moet beginnen. Wees niet bang! Gebruik deze drie strategieën – de 9-woord e-mail, de droomklant e-mail en de grote vis strategie – en voor je het weet heb je een toevloed van hoge kwaliteit klanten die perfect zijn voor je bedrijf.