Tip 1: Klant avatar
Kort samengevat is een klant avatar een profiel van een personage dat jouw ideale klant vertegenwoordigt. Het maken van zo’n personificatie is de sleutel tot succesvolle copywriting. Bedenk dus voordat je gaat schrijven wie jouw ideale klant is. Dat maakt de teksten gerichter en daardoor ook doeltreffender.

Tip 2: Unique Selling point
Wat is jouw onderscheidende kenmerk waarmee jij jouw klant kan overtuigen? Heb je meerdere USP’s of is een UBR (Unique Buying Reasons) in dit geval belangrijker? Schrijf ze op!

Tip 3: Benadruk pijnpunt
Ken jij de pijnpunten van jouw doelgroep al? Nog niet? Identificeer, begrijp en benadruk dan de pijnpunten van jouw doelgroep.

Tip 4: Bied een oplossing
Jouw doelgroep wil graag verlost worden van het pijnpunt dat jij hebt benadrukt. Dat is gelijk een mooi moment om een oplossing aan te bieden. Laat dat nou net toevallig een oplossing zijn dat jouw bedrijf aanbiedt.

Tip 5: Benefits
Identificeer alle features, maar begrijp de benefits en benadruk deze. Zo speel je meer in op de verbeelding en is de kans dat ze klant worden groter.

Tip 6: Killer hook
Bedenk een killer hook om direct de aandacht te grijpen. Het is vaak een teaser, een voorbeeld of een aandachttrekkende titel.

Tip 7: User-generated content
Gebruik user-generated content en laat je klanten aan het woord op jouw website. Naast dat dit voor social proof belangrijk is, denkt de klant vaak hetzelfde als de rest van jouw doelgroep. Hierdoor wordt dezelfde taal gesproken en worden precies de dingen belicht die voor jouw doelgroep belangrijk zijn.

Tip 8: Actie
Tijd voor actie! Geef je doelgroep een reden om direct te handelen.
