Bewezen recept voor succes
We combineren technische- en marketingkennis met zakelijk inzicht. Uiteindelijk kan iedereen een advertentie of website maken, maar er zijn er weinig die het totaalplaatje begrijpen.
Liever alles zelf doen?
Maak dan gebruik van onze unieke online academie, waarbij experts van Digitopa hun kennis delen om jouw bedrijf verder te helpen.
Samen duiken we in jouw bedrijf. We analyseren, inspireren en overtuigen je doelgroep via krachtige Google Ads campagnes en vindbaarheid van jouw website. Wil je gericht op zoekwoorden adverteren en snel resultaat realiseren om jouw doelen te behalen? Of wil je meer organisch met je website groeien? Dan verzorgen wij met Digitopa graag jouw Google Ads campagnes en/of SEO campagnes.
Het wordt steeds uitdagender om online de aandacht te trekken. Zodra iemand toch op een relevante zoekterm zoekt, dan wil je dat diegene op jouw website komt en uiteindelijk klant wordt. Wij zorgen ervoor dat je online gevonden wordt én daardoor het maximale uit je website haalt. Samen duiken we in jouw bedrijf. We analyseren, inspireren en overtuigen je doelgroep via pakkende advertenties en geoptimaliseerde (meta) content. Hiervoor geloven wij in co-creatie. Jouw wensen worden in kaart gebracht waarop wij een strategisch plan maken. Vervolgens zetten we deze strategische plannen voor je Google Ads campagnes en/of zoekmachine optimalisaties om in échte resultaten.
Meer resultaat uit je website
Wij zorgen ervoor dat alles klopt en onderzoeken de kansen voor jouw bedrijf binnen zoekmachines. Waar zoekt jouw doelgroep op, kunnen we de doelgroep nog eerder in het proces bereiken en wat zorgt voor een betere CTR? Met de vernieuwingen binnen Google kan je steeds effectiever data gestuurd adverteren. De AI wordt namelijk steeds geavanceerder. Weinig bedrijven doen dit, maar als jij alles op de website meetbaar maakt via events, dan zullen de kosten per conversie aanzienlijk omlaag gaan. Voor jouw SEO campagnes maken wij gebruik van geavanceerde software en passen wij de nieuwste strategieën toe.
Onze Google Ads specialisten gaan graag voor jou aan de slag om succesvolle campagnes op te zetten. Wij stappen in de schoenen van jouw doelgroep, bestuderen je huidige website en bedrijf, en analyseren de kansen om de doelen van jouw bedrijf te halen. Zo weten we precies wat je zakelijke doelstellingen zijn en gaan we effectieve data-driven Google Ads campagnes opzetten en optimaliseren. Geheel op maat gemaakt voor jouw organisatie.
Wij weten waar jouw doelgroep op zoekt en hoe wij jouw doelgroep eerder in het proces kunnen bereiken. Nu moet nog het harde werk worden gedaan om jouw website ook daadwerkelijk in de top van de organische zoekresultaten te krijgen. Veel werk zit in het schrijven van (nieuwe) teksten, het opzetten en uitbreiden van de interne link structuur en linkbuilding. Onze specialisten vinden dit werk leuk en ontzorgen jou hier graag bij. SEO campagnes uitbesteden bij Digitopa bestaat uit meerdere fases met als doel om de domeinscore te verhogen en beter te worden gevonden binnen zoekmachines.
Locatie:
Telefoonnummer:
Mailadres:
Ken jij de basis van Google Ads en heb je het gevoel dat je campagnes kan opzetten. Dan kan je er ook voor kiezen om zelf de SEA voor jouw organisatie te doen. Zo kan je op korte termijn kosten besparen die je kan inzetten voor jouw marketingbudget. Wel kan dit vaker resulteren in hogere kosten per resultaat. Het is aanbevolen om eerst contact op te nemen met Digitopa om advies te vragen. Vanaf het begin kan al veel worden ingesteld om de campagnes schaalbaar te maken en meer data gestuurd te adverteren. Wil je jouw campagnes opschalen? Neem dan contact op. Zodra niet alles goed staat ingesteld, dan kan het opschalen van jouw campagnes tot minder succes leiden. Google kan bijvoorbeeld op verkeerde data gaan sturen of heeft het ‘ideale’ profiel nog niet compleet voor haar AI.
Let op, niet iedereen behaalt succes met Google Ads. Succes kan namelijk van veel factoren afhangen. Behalen jouw campagnes na een tijdje nog steeds geen succes? Neem dan contact op. Onze specialisten adviseren je graag.
Nee! Althans, bijna nooit. Jouw account is slechts een nummer voor een junior binnen Google. Zij kennen vaak slechts de basisfunctionaliteiten binnen Google en hun doel is om kosten te maximaliseren. En hogere kosten gaat niet altijd gepaard met betere resultaten. Wanneer je dus je eigen SEA doet, dan is het belangrijk om ook zelf onderzoek te doen en advies in te winnen van een onafhankelijk Google Ads specialist.
Google Shopping is een dienst dat wordt aangeboden door Google voor het zoeken van online producten. Het zoekt door verschillende webshops naar het product dat gezocht wordt en vergelijkt de resultaten, en dus ook de prijzen.
Om in Google Shopping te komen, kan je de volgende stappen doorlopen:
Het is mogelijk om je producten gratis in de lijst van uitgebreide organische Google Shopping resultaten te laten vertonen. Dat betekent dus dat je geen betaalde Google Ads campagne meer hoeft te draaien, maar alleen je Merchant Center in hoeft te richten. En dat is gratis!
De kost per klik in Google Ads verschilt erg per zoekterm. De gemiddelde kost per klik bedraagt tussen €1 en €2 in het zoeknetwerk. In het Display netwerk is dat minder dan €1. Op competitieve zoektermen in sectoren met een hoge Customer Lifetime value, zoals bij verzekeringen, kan de kost per klik flink oplopen. Hoeveel het uiteindelijk voor jou per klik is, kan je zelf redelijk in de hand houden. Je kan bijvoorbeeld een maximum bedrag per klik meegeven. Wij zouden aanraden om juist zoveel mogelijk te sturen op conversies als dat jouw doel is. Is dit de eerste keer dat je start met Google Ads? Dan zal het opstarten vaak iets meer kosten. Er is namelijk ook nog een leerproces voor Google om jouw ideale doelgroep te definiëren.
Hoe vaak Google Ads moet worden geoptimaliseerd hangt af van het dagbudget. Is het dagbudget relatief hoog, dan valt er meer te optimaliseren dan bij een laag budget. Ook hangt dit af van het aantal campagnes. Iedere campagne heeft op zichzelf weer vele optimalisatiemogelijkheden. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om de score boven de 80% te houden. Een hogere score betekent vaak een lagere CPC dan wanneer de score laag is. Dit zegt namelijk iets over de kwaliteit van Google. En Google houdt van kwaliteit!
Gemiddeld nemen de maandelijkse optimalisaties 2-4 uur per maand in beslag. Ook aan het begin van de campagne(s) is het nodig om extra tijd aan de optimalisaties te spenderen.
De algemene sitetag kan je gebruiken om Google Ads-conversies bij te houden om op die manier het gebruik van websitecode in verschillende Google-producten te stroomlijnen. De Google Sitetag installeer je op elke pagina van jouw website. Vaak doe je dit in de header code. Aan bepaalde pagina’s van de website moet je ook een gebeurtenisfragment of telefoonfragment toevoegen, afhankelijk van het type conversie dat je wilt bijhouden. Deze fragmenten en de algemene Sitetag werken samen om conversies bij te houden.
De 3 voordelen van de vernieuwde Google Sitetag zijn:
Wanneer je jouw Google Ads succesvol wil uitbesteden, dan is het aan te raden om eerst een partij te vinden die Google Partner is. Zo weet je zeker dat je met een gedegen agency te maken zal krijgen. Daarnaast moet het goed met de agency klikken. Sluit het bedrijf bijvoorbeeld aan bij jouw bedrijf? Heb je er een goed gevoel bij? Hou je van persoonlijk contact en korte lijnen? Welke mate van betrokkenheid is voor jou belangrijk? Dit zijn een aantal voorbeelden om jou op weg te helpen. Wij plannen vandaag graag met jou een gesprek om te ontdekken of wij een goede match zijn.
Door je Google Ads volgens de Hagakure-methode te structureren en optimaliseren, maak je zo optimaal mogelijk gebruik van machine learning, automatische biedstrategieën en dynamische zoekadvertenties. Voorheen hadden vooral grote accounts met veel campagnes en data profijt van deze nieuwe structuur, maar sinds de nieuwste updates en ontwikkelingen vanuit Google is deze methode nu ook interessant voor kleinere accounts. Het idee achter de Hagakure-methode is dat je minder campagnes hebt en daardoor ook meer data binnen één campagne hebt. En voor data-gestuurd optimaliseren geldt: Hoe meer data je hebt, des te beter werkt machine learning.
Microsoft Advertising stond eerder bekend als Bing Ads. Dat zijn advertenties die op zoekmachine platform Bing worden weergegeven. De mogelijkheden voor Microsoft Advertising zijn in grote lijnen hetzelfde als bij Google Ads. Wel is het belangrijk om rekening te houden met het lager bereik dat via Bing zal worden gerealiseerd. Aan de andere kant zijn er minder concurrenten die op Bing adverteren, wat over het algemeen resulteert in een lagere CPC dan bij Google Ads.
Content creatie voor SEO is er op gericht om personen via zoekmachines op jouw website te laten landen. Het doel is om jouw website bovenaan de zoekresultaten te krijgen. Vaak is content creatie een proces van het samenstellen en delen van kennis met jouw doelgroep. Naast de voordelen betreft vindbaarheid binnen zoekmachines, biedt content ook de kans om jezelf of jouw bedrijf als autoriteit te presenteren.
Zodra je zelf aan de slag gaat met SEA/SEO of dit uitbesteedt, dan is het belangrijk om de voortgang te kunnen meten. Handige kanalen zijn Google Analytics en Google Search Console. Deze kanalen kunnen worden gekoppeld aan Google Data Studio om vervolgens een handig overzicht met grafieken en tabellen te maken.
Met linkbuilding wordt actief ingezet om relevante links van andere websites naar jouw website te verkrijgen. Dankzij linkbuilding zien zoekmachines dat deze externe linkjes jouw content als bron gebruiken of dat de website jouw pagina waardevol vindt. Het doel van linkbuilding marketing is om hogere posities op belangrijke zoekwoorden in zoekmachines te realiseren.
Een mooie bron voor nieuwe backlink websites is om te kijken bij concurrenten. Hiervoor kan je de software van bijvoorbeeld Ahrefs of Moz gebruiken. Daarnaast kan je zoeken naar relevante websites en/of artikelen. Zodra je een juiste website hebt gevonden, kan je de beheerders een verzoek versturen om bijvoorbeeld een link naar jouw website te plaatsen. Soms kost een link geld, maar het is ook mogelijk om een gratis link te gratis. Vaak staan websites ook open voor een gastblog in ruil voor een link naar jouw website.
Linkstructuur staat voor de manier waarop interne links op een website zijn ingedeeld. Door een goede indeling van pagina’s op een website toe te passen kan de bezoeker snel vinden wat diegene zoekt. Dat vindt niet alleen de bezoeker fijn, maar ook zoekmachines houden hier rekening mee. Om een sitepagina onderdeel uit te laten maken van het ‘SEO-spinnenweb’, moet elke pagina minimaal één interne link hebben. Met andere woorden, er moet minimaal één pagina zijn die naar de pagina verwijst. Wanneer een pagina niet vanaf de homepagina bereikbaar is, wordt er gesproken van een orphan page. Het liefst verminder je de hoeveelheid aan orphan pages. Wil je toch een orphan page voor een online campagne, maar hoeft deze geen pagina score op te bouwen, overweeg dan om de pagina voor zoekmachines uit te sluiten. Dit bevordert de algehele gezondheidsscore van de website.
Een blog is een informatief of inspirerend artikel dat op de website staat. Dit kan een tip vanuit het werkveld zijn, een belangrijke update of voor SEO doeleinden. Een blogbericht informeert de huidige sitebezoekers, maar het kan er ook voor zorgen dat er nieuwe sitebezoekers vanuit zoekmachines op de website terechtkomen.
Een gezondheidsscore is een onderdeel van Site Audits. Een gezondheidsscore reflecteert de proportie van interne URL’s zonder errors dat bij een Site Audit wordt gecrawled. De score is afhankelijk van:
Meta tags zijn tekstfragmenten die de inhoud van een pagina beschrijven. De meta tags kunnen worden meegegeven in de broncode van de pagina. Meta tags helpen zoekmachines om aan te geven waar een webpagina over gaat. Wat je meegeeft als meta tag, wordt vaak ook weergegeven binnen zoekmachines. Je kan deze dus continu optimaliseren om een hogere click through rate (CTR) te realiseren.
Een site audit is een volledige analyse van alle factoren die de zichtbaarheid van websites in zoekmachines beïnvloeden. Dit geeft inzicht in elke website, het totale verkeer en individuele pagina’s. De bevindingen uit een Site Audit kan je gebruiken om een betere vindbaarheid binnen zoekmachines te realiseren. Voor een complete analyse wordt gebruik gemaakt van premium tools en veel handwerk om tot een uitgebreid rapport te komen met concrete verbeterpunten.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 jaar | De cookie wordt ingesteld door GDPR-cookietoestemming om de gebruikerstoestemming voor de cookies in de categorie "Advertentie" vast te leggen. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 maanden | Deze cookie wordt ingesteld door de plug-in GDPR Cookie Consent. De cookie wordt gebruikt om de gebruikerstoestemming voor de cookies in de categorie "Analytics" op te slaan. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 maanden | De cookie wordt ingesteld door GDPR-cookietoestemming om de gebruikerstoestemming voor de cookies in de categorie "Functioneel" vast te leggen. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 maanden | Deze cookie wordt ingesteld door de plug-in GDPR Cookie Consent. De cookies worden gebruikt om de gebruikerstoestemming voor de cookies in de categorie "Noodzakelijk" op te slaan. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 maanden | Deze cookie wordt ingesteld door de plug-in GDPR Cookie Consent. De cookie wordt gebruikt om de toestemming van de gebruiker voor de cookies op te slaan in de categorie "Overig. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 maanden | Deze cookie wordt ingesteld door de plug-in GDPR Cookie Consent. De cookie wordt gebruikt om de gebruikerstoestemming voor de cookies in de categorie "Analytics" op te slaan. |
elementor | nooit | Deze cookie wordt gebruikt door het WordPress-thema van de website. Hiermee kan de website-eigenaar de inhoud van de website in realtime implementeren of wijzigen. |
viewed_cookie_policy | 11 maanden | De cookie wordt ingesteld door de GDPR Cookie Consent-plug-in en wordt gebruikt om op te slaan of de gebruiker al dan niet heeft ingestemd met het gebruik van cookies. Het slaat geen persoonlijke gegevens op. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
ss | Sessie | Deze cookie wordt geplaatst door de provider Eventbrite. Deze cookie wordt gebruikt voor de functionaliteit van de chatboxfunctie van de website. |
TawkConnectionTime | Sessie | Deze cookie is ingesteld door Tawk.to, een livechat-functionaliteit. De cookie wordt gebruikt om gebruikers te onthouden, zodat eerdere chats aan elkaar kunnen worden gekoppeld om een betere en verbeterde service te bieden. |
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
_ga | 2 jaar | Deze cookie wordt geplaatst door Google Analytics. De cookie wordt gebruikt om bezoekers-, sessie- en campagnegegevens te berekenen en het sitegebruik bij te houden voor het analyserapport van de site. De cookies slaan informatie anoniem op en kennen een willekeurig gegenereerd nummer toe om unieke bezoekers te identificeren. |
_ga_ETJBNB6JH1 | 2 jaar | Deze cookie wordt geplaatst door Google Analytics. |
Ontvang binnen 24 uur een gratis kansen scan.